Stichting Daniel

Personeelsbeleid; OR
Personeelsbeleid; personeelsopbouw, functies
Sollicitatieprocedure
Begeleiding nieuwe werknemers, stagaires en vrijwilligers
Overlegstructuren
Gehanteerde protocollen en procedures
Werknemer zijn binnen de organisatie
Administratieve werkzaamheden; financiele administratie, budget en budgetbeheer
Dienstrooster
Personeelsplanning
Informatiestructuur

Wat er van de werknemers verwacht word:

-         geduld, doorzettingsvermogen, stabiliteit en betrouwbaarheid.

-         coördineren van hulpverleningsactiviteiten voor een aantal cliënten .

-         opstellen van individuele begeleidingsplannen.

-         verrichten van diverse werkzaamheden op het gebied van woonbegeleiding.

-         bereidheid tot het werken van onregelmatige diensten.

-         de bewoners kunnen ondersteunen en begeleiden, zowel individueel als groepsgericht.

-         diverse werkzaamheden verrichten op het gebied van woonbegeleiding zoals huishoudelijke, sociale en recreatieve activiteiten.

-         stressbestendig zijn, en beschikken over een gezonde dosis humor.

Taken van de werknemer:

Het is belangrijk dat de werknemers de cliënten een optimale woongelegenheid kunnen bieden. Hen veiligheid bieden zodat de cliënten er met een veilig gevoel kunnen wonen.

Verder willen de werknemers de cliënten een goede structuur en zorg bieden. Elke cliënt krijgt de structuur en zorg waar hij of zij op dat moment nodig heeft.

De bevoegdheden van de werknemers:

Het belangrijkste is dat alle werknemers de dossiers en zorgplannen mogen inzien t.a.v. de cliënten. Dit vindt stichting Daniël belangrijk, zodat je de cliënten op de beste manier begeleiding kan bieden.

Ook is het belangrijk dat u medicijnen kunt uitzetten. Niet alleen het uitzetten en het geven van medicatie is erg belangrijk. Met name dat dit op de juiste manier en juiste tijd wordt gedaan.

Met wie krijgt de werknemer te maken:

Als werknemer binnen Stichting Daniël krijg je vooral te maken met de volgende mensen:

-         Ouders: de ouders dienen altijd geinformeerd te zijn van over hun zoon of dochter. Als er veranderingen komen in de begeleiding van hun zoon of dochter, worden zij hierover ingelicht. Dit wordt gedaan d.m.v. een gesprek wat gevoerd wordt op de instelling zelf.

-         Directie: als er een incident plaatsvindt wat betrekking heeft op een cliënt wordt dit gelijk met de directie besproken door het instellingshoofd. Verder is de directie er voor aanname van nieuwe begeleiders. Als sollicitant heb je altijd te maken met de directie.

-         Instellingshoofd: houdt toezicht binnen de woningen. Gebeurt er iets binnen de instelling, dan ben je verplicht als werknemer dit direct te melden bij het instellingshoofd. Deze koppelt het dan weer terug naar de directie. Als je als werknemer veranderingen wilt aanbrengen binnen de instelling, wordt dit eerst besproken met het instellingshoofd. Dit kan eventueel ingebracht worden op vergaderingen, of in een individueel gesprek.

-         Fysiotherapeut: De werknemer heeft eens in de twee weken een gesprek met de fysiotherapeut over de vorderingen, en om te evalueren of er verandering moeten worden aangebracht in de therapie.

Made by Chris, Miran, San, Mar&Kris